Hogyan hozzuk ki missziós programjainkból a legtöbbet?

Hogyan érhet el egy 70 fős gyülekezet kizárólag a saját kapcsolatrendszerét felhasználva akár 2-3000 embert?!

Hogyan készítsünk olyan meghívót, amelyet el is olvasnak azok, akiknek odaadjuk?

Mi fog történni a gyülekezetbe látogatóval az első öt percben? Ki fogja megszólítani, mit fog mondani neki, mi fog történni vele?

Milyen láthatatlan háttérszolgáló csoportokra van szükség egy hatékony missziós program vagy alkalom megszervezésében és lebonyolításában?

A tréningen bemutatjuk, hogyan lehet tudatossággal, PR és marketing eszközökkel, az internet segítségével illetve a gyülekezeti erőforrások megfelelő koordinálásával és menedzselésével egy „átlagos” missziós programból a lehető legtöbbet kihozni.

Nagyon fontos megértenünk, hogy Isten “félkészen” adja az áldásait: kész kiegészíteni és megáldani azt, amit mi a “kezébe teszünk” – de nem végzi el helyettünk azt, amit éppen ránk bízott. Az emberi munka és Isten mennyei munkája kiegészíti egymást. És általában nem az “ő oldalán” szokott probléma lenni…

Ez a tréning azoknak szól, akik a missziós munkájuk EMBERI OLDALÁT szeretnék sokkal hatékonyabban és eredményesebben elvégezni. Egy átfogó szemléletet, és rengeteg hasznos ötletet és segítséget mutatunk abban, hogy a szervezést a lehető leghozzáértőbb módon tudja a gyülekezet elvégezni – legyen szó akár egy evangélizáció, egy istentisztelet, alpha kurzus vagy ifjúsági klub menedzseléséről!

Elsősorban lelkészeket, presbitereket, ifjúsági- és szolgálati vezetőket, döntéshozókat és aktív szolgálókat szólít meg a tréning.

A tréninganyag részletes bemutatása:

1. MIT IS CSINÁL A GYÜLEKEZET?

  • Egy missziós alkalom/program célja
  • Látás és gyülekezeti identitás – mint a céljaink megalapozása
  • Cél-analízis: a marketing elméleti stratégiáinak alkalmazása a missziómunkánkra
  • Gyülekezeti erőforrás-elemzés: mire vagyunk egyáltalán képesek?
  • Stratégiai tervezés: amit megtanulhatunk a gazdasági szférából

2. A SZELLEMI HÁTTÉR

  • A gyülekezet mobilizálása
  • Tanítás és prédikációk
  • Imaháttér
  • Kulcsemberek

3. KIK FOGNAK ELJÖNNI AZ ALKALOMRA?

  • A saját meglévő kapcsolatrendszerünk „élesítése”
  • Tudatos kapcsolatépítés – eszközök és módszerek
  • Online kapcsolatépítés – eszközök és módszerek
  • Kapcsolatápolás: hogy ne csak ismerősök legyenek, hanem el is jöjjenek!
  • Lezárás: hogyan hívjuk meg az embereket?

4. PROJEKTMENEDZSELÉS: AZ EVANGÉLIZÁCIÓ “KIVITELEZÉSE”

  • A munkacsoportok felállítása
  • A kreativitás felszabadítása
  • Arculat-tervezés
  • Kommunikációs csatornák: hol hirdessük az alkalmunkat?
  • Szövegírás: hogyan hirdessük az alkalmunkat?
  • Offline marketing eszközök
  • Online marketing eszközök
  • Költségvetés készítése, támogatásgyűjtés

5. A NAGY NAP

  • Az első benyomás ereje
  • A látogatók fogadása – az „ajtónálló” szolgálat
  • Prospektusok, információs anyagok
  • Az otthonos gyülekezet
  • Spontaneitás és professzionalizmus
  • A láthatatlan funkcionáriusok
  • Egy missziós alkalom mögötti szellemi harc
  • A házigazda szerepe
  • Mivel ér véget egy igazán jó alkalom?

Néhány ajánlás a korábbi programszervező tréningjeinkről:

Aki komolyan szeretne foglalkozni gyülekezetépítő programok és alkalmak szervezésével, az ne hagyja ki ezt a tréninget!
Bihari Károly, Bp-Rákoscsabai Református Egyházközség

A missziós programszervezésnek egy nagyon igényes összefoglalóját hallottam, amiből több dolgot be fogok építeni a saját szolgálatomba!
Szilvási Anna, Hetednapi Adventista Egyház Józsefvárosi gyülekezete

Nem csak hasznosak, de élvezetes is voltak az előadások. Ajánlom mindenkinek, akinek fontos Jézus Krisztus, a Közössége, és szeretne másokat is meghívni a gyülekezetébe. A misszió hasznos, igen gyakorlati eszköztárát ismertem meg.
Törökné Jordán Katalin, Budai Ciszterci Szent Imre plébánia

Mit tartalmaz a tréninganyag?

Egyelőre a 2010. májusában Budapesten megtartott tréningünk négy órás videóanyagát, valamint az ott bemutatott prezentációkat

Folyamatban van a teljes szövegű, átdolgozott változat, valamint annak a hangoskönyv formátumának elkészítése – amint befejeztük, azt is elküldjük azoknak, akik megrendelik ezt a tréninganyagunkat.