A tegnapi 11 pont helyett 11 pillanatkép

Oké, akkor folytassuk ezt a sorozatot: MILYEN HONLAPRA VAN SZÜKSÉGE A GYÜLEKEZETNEK? Ez még mindig csak egyfajta bevezető… Jómagam 80-100 gyülekezet munkáját kísérem figyelemmel immár kb. 3 éve. Van egy listám azokról, akik engem érdekelnek, akiknek a munkájából, stílusásából, hozzáállásából, missziós eredményeiből már eddig is sokat tanultam. Felcsaptam a listám, és elkezdtem megint kattintgatni: íme csak úgy véletlenszerűen 11 gyülekezeti honlap – ami JÓ! Nem feltétlenül azért, nekem tetszenek, hanem mert felhasználó- és látogatóbarát módon vannak megalkotva, logikus a felépítésük, esztétikusak, trendik, van koncepciójuk, és természetesen tartalmaznak minden web2-es, interaktív, multimédiás lehetőséget, amit ma már a 12 éves kisfiam is elvár egy honlaptól – hisz ő is már csak ilyeneket keres és „méltat figyelemre” a neten. Érdemes belekattintgatni, a képek „mögött” ott vannak a honlapok, és megnézni a nyitólapon túli tartalmakat is. Én azt gondolom, itt kezdődnek a jó gyülekezeti honlapok. És sajnos ilyenek nemigen vannak a világháló magyar fertályán… (Majd csinálunk :-) Mert amikor honlapkészítésről beszélünk, mi ilyesmiben gondolkodunk…

Ja, és még valami – ami túlmutat ezen a témán: érdemes belenézni, mit is csinálnak ezek a gyülekezetek, milyen programjaik vannak, hogyan kommunikálnak… lehet ötleteket meríteni, tanulni tőlük! Mert egy igazán jó gyülekezeti honlaphoz jó gyülekezet is kell, különben az egész nem több egy hamisan csillogó reklámnál…

01

 

02

 

03

 

04

 

05

 

06

 

07

 

08

 

09

 

10

 

11

Nos, így is lehet gyülekezeti honlapot csinálni. Jó nézgelődést :-)
A sorozat pedig majd folytatódik, hogy mit és miért is kellene…

Szívesen veszem a véleményed!

8 hozzászólás
  1. infaustus
    infaustus says:

    Nehezen tudnék ilyennek elképzelni egy magyar gyülekezeti honlapot. Ezek olyan túl amerikaiak. Nekem már a miénk se nagyon tetszik (halado.hu), pedig én csináltam.

    Profi honlapot persze jó lenne összehozni, de ahhoz nálunk senki nem ért. A kényszer szülte a miénket, hogy legyen, mert kellett. Én meg nézegettem más honlapok forráskódját, és jegyzettömböztem. :)

    Mostanában egyre inkább úgy gondolom, hogy a kevesebb több…

    Válasz
  2. boresit
    boresit says:

    Nem hiszem, hogy az a lényeg, milyen fotók illusztrálják a honlapot, hanem
    – az áttekinthetőség
    – a nyitólapon épp az egyszerűség, a kevesebb több elgondolás
    – a web2 és a multimédia integrálása
    – a navigálhatóság
    és bizonyos szempontból az, amit sugall egy ilyen honlap: hogy ez „modern”, aktuális, naprakész… szerintem ennek meg kell látszódnia az első pillanatban.

    Persze, ezek tényleg amerikai gyülik honlapjai – de sajnos vagy nem, már ez a „világ” kopogtat mindenhol körülöttünk. Ezt a keretet kellene betöltenünk bibliai tartalommal…

    Az interneten keresztül nema konzervatív, idősebb generációt fogjuk elérni, hanem a 20-30-es, és legfeljebb a 40-es generációt. Rájukk ell „opzmializálni” egy honlapot, mert az a cél, hogy a szörfölő eljöjjön a gyülekezetbe is. Sajnos a legtöbb gyülekezeti honlap a nem túl nagyszámú gyülekezeti tagság belső kiszolgálására van optimalizálva nálunk – ezért nincs jelentős szerepe és eredménye a gyülekezeti honlapoknak vagy online missziónak.

    Válasz
  3. Kono
    Kono says:

    Én pl. az ujremeny.hu-t kifejezetten szeretem. Áttekinthető, modern, dinamikus. Még ha nem is csúcsdizájn.

    A miénk meg dizájnos, csak nincs, aki frissítse. forrasgyulekezet.hu
    Ez így, a mostani formában még nekem se tetszik, a kezdőoldalon található képért már vagy egy éve küzdök, h szedjük már le. Suttyomban meg is változtattam, de a pásztor észrevette :D Így visszakerült az eredeti…

    Szal sztem ebből nagyon jó kis honlapot lehetne kihozni, állandó frissítéssel, és valakivel, aki ért ehhez. Ilyenünk nincs.

    Egyetértek azzal, h a legnagyobb probléma ismét az, h nincs EMBER.
    Sztem mi vagyunk az egyik első, akinek weblapja, szórólapja, reklámtolla, gyülis pólója van. Jó a PR, de nincs mögé ember. JA, és a logo-t még nem is említettem. Amiről pedig egyből mindenkinek beugrunk. Az egyetemi evangok közben használt különbözik a honlapostól. Sokkal fiatalosabb, és csak annyi van, h Forrás, meg webcím.

    Válasz
  4. 4given2serve
    4given2serve says:

    Szerintem ha ez az információ (11 nagyszerű… és folytatása) eljut minél több gyülekezeti web adminhoz, az már nagy segítség. Persze ez az ő szabadidejükön nem segít, azonban ahogy KONO monjda, néhány weboldalból csupán rendszeres frissítéssel is ki lehet hozni valami jót. De ugyebár egy idő után nem elég csupán az infókat frissíteni. Szerintem akár egy ilyen apcsel29 blogszerű gyülis weboldal is megteszi. Elsősorban úgy gondolom hogy nem a professzionizmus hiánya az eső gond, hanem az idő hiánya.

    Válasz
  5. Zsotza
    Zsotza says:

    4given2serve,szívemből szóltál…köszönöm! Tapasztalatom gyülekezeti honlapról:Már az is nagy dolog,ha havonta frissítés történik…tanulnunk kell még ezt a „műfajt”-de ez a jelen,-és a jövő!

    Válasz
  6. viteez
    viteez says:

    11 említett weboldal közül 3 rendelkezik RSS csatornával, így egy magamfajta embernek a maradék 8 láthatatlan… hiába egy szép desing, ha az rss csatornát nem tudom bekötni a feed olvasómba többedt nem fogok visszanézni… bár ha a cél az, hogy csak egyszer nézze meg az ember… de arra meg luxus fenttartani egy ilyen honlapot…

    Válasz
  7. boresit
    boresit says:

    Az amerikaiak a twittert, facebookot és a podcast-ot használják inkább RSS helyett… Nálunk ezek még nem eltrejedt „követési csatornák”. Ja, és én hétnél azonnal találtam, csak nem mindenütt a főlapon… a blogban, a resources-ben.

    Válasz
  8. viteez
    viteez says:

    facebook-ot el tudom képzelni, mint a jövő követési csatornáját, de a twitter nekem túl ömlesztett :S szeretek cimkézni :)

    ha egy honlapon egy perc alatt nem találom meg amit keresek, akkor nem keresem tovább. sztem főoldalra is kell rss, ha más nem egy ömlesztett, mindent az egyben csatorna.

    bár mint ahogy írtad a jövő nem az, akkor meg mindegy.

    Válasz

Hagyjon egy választ!

Szeretne csatlakozni a beszélgetéshez?
Nyugodtan járulj hozzá az alábbiakban!

Vélemény, hozzászólás?

Az e-mail címet nem tesszük közzé. A kötelező mezőket * karakterrel jelöltük