Jön a karácsony… evangélizácóra fel!

Szeretem a közvéleménykutatásokat és a statisztikákat, mert hiszek a számokban. Egészen egyszerűen azért, mert a számok hús-vér embereket jelentenek, és ez nagyon is valóságos. És persze nagyon is tanulságos. Csak azt sajnálom, hogy nálunk sem szervezet nincs ilyen tevékenységi körrel (legalábbis keresztény berkeken belül), sem túl nagy együttműködési és válaszadási kedv. Sajnos sok mindennel együtt erre sincs még kialakult kultúránk.

Na mindegy, addig is tanuljunk nyugati testvéreinktől!

A LifeWay Research 15.000 amerikai megkérdezésével készített felmérést arról, hogy mikor és miként érdemes megszólítani az embereket.

Tehát az első kérdés:

Milyen csatornákon szereznek tudomást a nem hívő emberek arról, hogy egy helyi gyülekezet valamilyen evangélizációs rendezvényt szervez, amire szeretné meghívni őket?

5. helyezés – 46%-kal: elsősorban helyi napilapok és magazinok hirdetéseiből

4. helyezés – 46%-kal: plakátok, szóróanyagok által

3. helyezés – 48%-kal: kifejezetten informatív cikk vagy meghívó újságokban, helyi magazinokban

2. helyezés – 56%-kal: megtért barátok, szomszédok, munkatársak meghívása által

1. helyezés – 63%-kal: megtért családtagok és rokonok invitálásából

TANULSÁG: a végeredmény nem meglepő – bár sokszor nem látszik a hatása annak, hogy mennyire tisztában vagyunk ezzel a ténynek. VISZONT: szórólapozni, plakátolni még csak-csak szoktunk, viszont missziós rendezvények meghirdetése újságokban nálunk egyáltalán nem jellemző. Pedig főképpen az ingyenes napi- vagy hetilapokkal rengeteg emberhez eljuthatnánk, ha csak informális szinten is. Legalább benne lennénk a köztudatban! Amikor a gyülekezetünknek kávéháza volt, mi voltunk az egyetlen gyülekezet, aki a programjait a 80.000 példányban megjelenő Miskolci Nap programajánlójában rendszeresen megjelent. Ráadásul még pénzbe sem került!

Második kérdés:

Az emberek az életük különböző időszakaiban eltérő intenzitással érdeklődnek vagy nyitnak az evangélium és az evangélizációs alkalmak, gyülekezeti meghívások felé. A kérdés: mikor a legnyitottabbak az emberek arra, hogy megszólítsuk őket az evangéliummal?

Megint visszafelé a nyerő ötös lista:

5. helyezés – 28%-kal: amikor megszületik az első gyermek (hm, ez érdekes…)

4. helyezés – 34%-kal: természetes veszteségekkor, például szeretteink halálakor, balesetkor

3. helyezés – 38%-kal: társadalmi- vagy természeti katasztrófák idején (például Amerikában a 9/11-nek jelentős hatása volt az emberek Isten felé való fordulásában!)

És innen jön az igazán érdekes rész:

2. helyezés – 38%-kal: húsvétkor

1. helyezés – 47%-kal: KARÁCSONYKOR

Azt hiszem, ezúttal nem is kell tovább okoskodnom.

Egyetlen igevers végszóként:

„Bölcsen viselkedjetek a kívülállók iránt, a kedvező alkalmakat jól használjátok fel.” (Kolossé 4,5)

UI: Mentsd le a képet nagyban, biztos jó lesz meghívóra vagy a honlapodra!)

0 hozzászólás

Hagyjon egy választ!

Szeretne csatlakozni a beszélgetéshez?
Nyugodtan járulj hozzá az alábbiakban!

Vélemény, hozzászólás?

Az e-mail címet nem tesszük közzé. A kötelező mezőket * karakterrel jelöltük