Meghirdetett nyílt tréning időpontja:

Jelenleg nincs meghirdetett időpontunk! Igényedet jelezheted itt!

Helyszín: jelenleg nincs meghirdetett tréning

Kiviteli formátum: 1 napos intenzív képzés

Invesztíció: 12.700 Ft

A tréning hívható lelkészkörökbe és gyülekezetekbe!

A tréning részletes bemutatása

A képzés célkitűzése:

A tréning felkészíti a gyülekezet vezetőit és az online misszióban aktív szerepet vállaló szolgálókat arra, hogy

– képesek legyenek megtervezni a gyülekezet internetes misszióját, és azt összehangolni az offline, valós életben történő gyülekezeti munkával

– képesek legyenek felépíteni egy hatékony missziós szolgálócsoportot a gyülekezet online missziós munkájának háttereként

– olyan honlapot építsenek fel és üzemeltessenek, amely nem öncélú, hanem valóságos közösséget épít a gyülekezet honlapja és online tevékenységei köré

– olyan tartalmakat hozzanak létre, amelyek látogatásokat generálnak – vagyis jó cikkeket, videókat, meghívókat, promóciós anyagokat a gyülekezeti programokhoz

– a honlap képes legyen a virtuális látogatókból rendszeres követőket, és az online kapcsolatokból valóságos gyülekezetlátogatásokat konvertálni

– az internet kínálta lehetőségeket a gyülekezet építésében, adminisztrációjában, kommunikációjában és menedzselésében is hasznosítani tudják.

A képzés keretén belül:

– megtanuljuk az online misszió alapelveit és elméleti tudnivalóit

– elsajátítjuk az online misszió felépítéséhez és hosszútávú működtetéséhez szükséges gondolkodásmódot és készségeket

– megtanulunk “internetes fejjel” fogalmazni, kommunikálni, stratégiai terveket készíteni és azokat megvalósítani

– megismerjük az online misszióhoz szükséges alkalmazásokat, szoftvereket, online eszközöket – és be is gyakoroljuk azok használatát

– minden résztvevő gyülekezet a képzés során felépíti a saját online missziómunkájának stratégiáját

A képzés tematikája:

1. modul: Az online misszió megalapozása

1. Digitális kor – digitális misszió, tudásbázis, szakmaiság és kreativitás. Mit veszít az a gyülekezet, amelyik nincs jelen az interneten – és mit nyer az, aki nem csak jelen van, de tudja is, mit kell tennie?! Hit és szakmaiság, teológia és technológia, mindez nagyon gyakorlatiasan, meggyőzően, sok példával és esettanulmánnyal.

2. Milyen honlapra van szüksége a gyülekezetnek – és miért?
Nem elég jelen lenni az interneten – a honlap nem csupán egy digitális névjegykártya vagy üzenőfal! Nagyon kevés gyülekezet van hazánkban, amelyik tudja, mit is keres tulajdonképpen a világhálón. A legtöbb gyülekezeti oldal nem tölti be a rendeltetését – mert igazából célja sincsen. Mi megmutatjuk, mi a cél, miért az a cél, és hogyan lehet azt elérni!

3. Online missziós szolgálócsoport létrehozása a gyülekezetben
Egyetlen szolgálat sem működhet elkötelezett és hozzáértő szolgálók nélkül. És a legtöbb jó kezdeményezés pont itt bukik el: nincs ember, vagy nincs megfelelő ember hozzá. Sokszor ez a kiindulási állapot. Ebben az esetben két dolgot tehetünk. Vagy várunk, míg találunk valakit – vagy nem keresünk, hanem kiképzünk, felkészítünk és munkába állítunk szolgálókat azokból, akik vannak. Mi ez utóbbiban szeretnénk segíteni egy kifejezetten csapatépítő, munkatárs-toborzó és felkészítő anyaggal, amit beépítettünk a tréningbe.

4. Koncepcionális tervezés és előkészítés
Egy gyülekezet online missziója összetett feladat – hiszen csak akkor ér valamit, ha a gyülekezeti élet szerves része. Fel kell építenünk az online munkánk stratégiáját, és azt össze kell hangolnunk a gyülekezetünk offline, valós életével és szolgálataival. Ennek a nagy feladatnak nem csak az alapelveit és a módszereit tanítjuk meg, hanem a tréning folyamán minden résztvevő gyülekezettel végig is csináljuk személyre szabottan.

5. A résztvevő gyülekezetek honlapjainak közös kielemzése és az első lépések meghatározása
Lesz egy olyan műhelyfoglalkozás, amelynek keretében együtt kielemezzük a résztvevő gyülekezetek meglévő honlapjait. Javaslatot teszünk a legfontosabb módosításokra, és mindenki tanulhat a másik honlapjának, internetes munkájának pozitívumaiból vagy negatívumaiból. Ha pedig egy gyülekezetnek még nincs honlapja, sok hasznos információt szerezhet mások jó példáiból vagy épp hibáiból okulva.

2. modul:
BLOGOLÁS: a gyülekezet dinamikus és interaktív kommunikációja az interneten

Egy hatékony, közösségteremtő honlap motorja egy jó blog. A blogolás azonban már szinte önálló szakma. Megtanuljuk a blogolás koncepcionális megtervezését, a technikákat, a kommunikációs fogásokat. Tanulunk az online kommunikáció szabályairól, a stílusról, a mondanivaló felépítéséről, a poszt-sorozatokról. Megtanuljuk, hogyan segítheti a blog a gyülekezet belső kommunikációját, a tanítói szolgálatot, az evangélizációs munkát, a vasárnapi prédikációk hatékonyabbá tételét. Lesz szó a leggyakoribb hibákról és azok elkerüléséről, a blog promóciós szerepéről, a gyülekezeti alkalmak látogatásának növelésében való szerepéről, és természetesen külön foglalkozunk a blogcikkek népszerűsítésével, megosztásával, a közösségi portálokkal való összehangolásával.

Ennek a modulnak két célkitűzése van: aki eljön, nagyon akarjon blogolni – és nagyon magas színvonalon tudjon is blogolni! Ennek egyetlen “mérőszáma” létezik: az olvasottság és a látogatások folyamatos emelkedése. Aki megvalósítja mindazt, amit ezen a napon tanítunk, azok számára ezt szinte garantálni tudjuk!

3. modul:
Email-marketing a gyülekezeti életben és a missziómunkában

Hivatalos emaileket küldeni, kampányokat levezényelni, hírleveleket és meghívókat küldeni a mai világban már nem olyan magától értetődő, mint a legtöbben hinnék. Egyrészt nagyon komoly törvényi szabályozása van az email címek védelmének illetve a szpemelés elkerülésének, másrészt nagyon komoly technikai háttérre van szükség ahhoz, hogy mindezt legálisan és hatékonyan lehessen működtetni.

Ebben a modulban mindezek mellett szó lesz a feliratkozók gyűjtéséről, az email-adatbázisok felépítéséről, az email etikettről, email-kampányok megtervezéséről és lebonyolításáról, a hírlevelek tartalmáról és kereteiről, a missziós programok, gyülekezeti alkalmak emailes hirdetéseinek szabályairól, stílusáról. Emailt írni nem nagy kunszt – azonban az emailt tartós kapcsolatépítésre, hatékony kommunikációra, promócióra használni, ráadásul mindezt úgy, hogy a törvényeket is betartjuk, és az olvasóinknak sem megyünk az agyára a kéretlen leveleinkkel – az bizony komoly kihívás. De a nap végére mindenki tudni fogja, mit és hogyan kell tennie, ha ezt jól akarja csinálni!

Bemutatjuk a churchresponder szolgáltatásunkat is, és megtanítjuk a kezelését is. Ha nem is ezt választja  majd a gyülekezete (mert valamilyen responder programot kénytelen lesz használni az, aki törvényesen és hatékonyan akar emailezni), minden résztvevő érteni fogja a responder szoftverek lényegét, célját és alapvető működését is.

4. modul:
Misszió a közösségi portálokon

Miért ennyire fontos a facebook?!
Ha a gyülekezeti blogon megjelent cikket húsz gyülekezeti tag megosztja a közösségi portálokon a saját ismerősei között, azoknak mindössze 1%-a továbbküldi a saját ismerőseinek, és azoknak csupán fél százaléka még egyszer megosztja – akkor a gyülekezet elért kb. 10.000 embert. Ha ezek 90%-a átfedés, akkor is 1000 ember! És ez most abszurd módon alul-kalkulált matematika! De valószínűleg ez sokkal több, mint amennyi szórólapunk célba ér!

A lényeg: 2012-ben az internetes kommunikáció nagyobb és hangsúlyosabb része már a közösségi portálokon folyik. Egyszerűen az emberek ezeket használják. Ha mi az emberekhez akarunk szólni, akkor ott kell tennünk! A cégek ma már social media managereket alkalmaznak főállásban, hogy posztoljanak a cég facebook oldalán vagy twitter csatornáján, youtube csatornát üzemeltetnek amolyan saját tévécsatornaként – mert ma így működik az online kommunikáció.

Ebben a modulban megtanuljuk, hogyan hozzunk létre és hogyan működtessünk gyülekezeti facebook oldalt, iwiw klubot, twitter fiókot és youtube csatornát, illetve hogy ezeket az eszközöket hogyan építhetjük be a gyülekezet mindennapjaiba és evangélizációs munkájába.

A tréning haszna a résztvevők gyülekezetei / szervezetei számára:

– A gyülekezet rengeteg új kapcsolatot építhet ki, először online módon, majd egy bizonyos százalékából valódi gyülekezetlátogatások és személyes kapcsolatok születhetnek. Az új kapcsolatok száma a gyülekezet aktív létszámának sokszorosa is lehet! Ennek az értéke pedig felbecsülhetetlen!

– A folyamatos online kommunikáció révén a gyülekezet beépülhet környezetének köztudatába. Az internet az intézményi PR (közönségkapcsolatok) egyre fontosabb pillére

– A gyülekezet alkalmait és programjait egy új csatornán is hirdethetjük, amelynek hatékonysága messze felette van mindenféle szórólapozásnak, plakátolásnak vagy esetleges meghívásoknak. Vagyis a gyülekezet alkalmaira többen jöhetnek el az internet segítsége révén, mintha figyelmen kívül hagyjuk ezt a kommunikációs csatornát!

– Mobilizálhatjuk a gyülekezet passzív tagjait – különösen a fiataloknak adhatunk olyan szolgálati területet, ami amúgy is az életük és érdeklődésük része! Munkába állíthatunk fiatalokat, fiatal felnőtteket, értelmiségieket egy hozzájuk jól passzoló szolgálati területtel. És mivel az online misszió tipikusan nem egyemberes szolgálat, ezzel a gyülekezet elkötelezett belső magját tudjuk növelni és erősebbé tenni!

– Elmélyíthetjük, archiválhatjuk, interaktívvá tehetjük az igehirdetéseinket, a tanítói szolgálatainkat – a képzésen tanultak segíthetnek abban, hogy a gyülekezet tagjai az istentisztelet után is hozzáférhessenek, tovább gondolhassák, feldolgozhassák, alkalmazhassák az istentiszteleteken, bibliaórákon vagy a különböző alkalmakon elhangzottakat.

– Ezek az eszközök a gyülekezet vezetését, menedzselését, a szervezést és adminisztrációt is jelentősen megkönnyítik, automatizálják – ezzel időt és energiát szabadítanak a személyes kapcsolatok számára. És ennek a haszna manapság, amikor az idő a legnagyobb érték számunkra, szintén felbecsülhetetlen! És a sort még sokáig lehetne folytatni… ez csak gondolatébresztő!

Mit tartalmaz a tréningdíj?

  • Ebédet és a szünetekben felkínált frissítőket
  • A tréninganyag digitális változatát